W dniu 26 maja 2025 roku odbyła się XXV sesja Rady Miejskiej w Gołdapi, podczas której obecnych było czternastu radnych, co stanowiło kworum do podejmowania uchwał. Sesję otworzył przewodniczący, witając burmistrza Konrada Kazanieckiego, zastępcę burmistrza Damiana Czarniewskiego, skarbnik gminy Sylwię Ostrowską, sekretarz Annę Rawinis oraz kierowników i pracowników urzędu, sołtysów, mieszkańców i media.
Na początku sesji wprowadzono zmiany do porządku obrad, w tym dodano punkty dotyczące przystąpienia do aktualizacji strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy Gołdap oraz rozpatrzenia wniosków dotyczących wodociągów w Kalniszkach.
Podczas sesji poddano pod głosowanie przyjęcie protokołów z poprzednich sesji. Protokół z 30 grudnia 2024 roku został zdjęty z obrad na wniosek radnych, którzy nie mieli wystarczająco czasu na zapoznanie się z jego treścią.
Burmistrz przedstawił sprawozdanie z prac w okresie międzysesyjnym, omawiając m.in. spotkania, wydarzenia kulturalne oraz inwestycje. Wspomniał o podpisaniu umowy na budowę amfiteatru w Parku Zdrojowym oraz o działaniach związanych z ochroną środowiska.
Podczas sesji podjęto kilka uchwał:
Rozpatrzono dwa wnioski dotyczące budowy wodociągu w Kalniszkach. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji uznała, że wnioski są zasadne, jednak przekazała je do burmistrza do dalszego rozpatrzenia, wskazując na trudności w pozyskaniu dofinansowania z uwagi na niską liczbę mieszkańców.
Podczas wolnych wniosków radni poruszyli kwestie dotyczące oznakowania dróg, stanu mieszkań komunalnych oraz sytuacji w kontekście ZPL. Radny Maciej Kordjak podkreślił potrzebę większej transparentności w kwestiach związanych z finansowaniem i inwestycjami gminnymi.
Sesja zakończyła się podziękowaniami dla radnych i pracowników urzędów za ich wkład w rozwój gminy oraz zaangażowanie w sprawy lokalne. Przewodnicząca ogłosiła zamknięcie XXV sesji Rady Miejskiej w Gołdapi.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.